Jdi na obsah Jdi na menu
 


Cheaty

7. 6. 2007

Jak už název napovídá, budu se věnovat v CS poměrně důležitému aspektu a to cheatům - podvodům.
Rád bych toto téma rozebral poněkud rozsáhleji a to jak z hlediska samotných cheatů, jejich kategorií, nebezpečnosti a rozšířenosti tak i dalším aspektů, které jsou s tím spojeny. Zde mám na mysli především soustavné obviňování, že ten či onen hráč cheatuje, ale dovolím si zde napsat i jisté doporučení ohledně chování na open-serverech a při ClanWars. Tento článek bude vyžadovat i jistou aktivitu od Vás, čtenářů, jelikož v něm budu klást několik dotazů na které bych v diskuzi rád slyšel nějaké odpovědi a připomínky.

Takže vesele dotoho !


V CS se dá bohužel cheatovat mnoha způsoby.
Některé jsou méně nebezpečné, některé více a prakticky všechny jsou obtížně sledovatelné nebo dokázatelné. CS totiž nemá prakticky žádnou obranu proti cheatování (narozdíl třeba od Quake III Arena) a proto je relativně volné pole působnosti pro nahrazování souborů (modelů, textur, map, ...) a používání externích programů.

U každé kategorie cheatů popíši jejich funkci, nebezpečnost a pokusím se popsat i jak tento cheat poznat. Půjdu nejdříve od těch méně nebezpečných po ty, které opravdu zásadně mění hratelnost hry.

Rád bych jenom pro začátek zdůraznil, že naprostá vetšina nebezpečných cheatů si nějakým způsobem hraje se zobrazováním. Neslyšel jsem o cheatech, které by vám dali nesmrtelnost, víc života nebo nábojů, levnější nebo silnější zbraně.


Zde, pokud si uvědomuji, se jedná především o práci s hostages. Přesněji o využívání rukojmích k lezení na střechy (tzv. hostages climbing) a záměrné zabíjení rukojmích ze strany T.


Podle mě hlavně zabíjení rukojmích je velmi diskutabilní. Samotná hra má v sobě zabudovanou penalizaci za zabití rukojmích a pokud se T tým rozhodne, že je pro něj výhodnější povraždit rukojmí a čelit přímo nepříteli, je to taktika jako každá jiná. Není taky nic jednoduššího, než si počkat na střelbu nepřitele a v rámci nepřehledné situace povraždit rukojmí a říct, že to bylo omylem.
Pokud se jedná o vylézání na střechy pomocí rukojmích, zde se kloním k názoru, že je to nepovolená taktika. Využívá totiž chyby programu a z hlediska reálnosti je nesmyslná.

Nebezpečnost/Využitelnost : STŘEDNÍ


Dalším diskutovaným tématem je Bunny hopping. Zde je, podobně jako v jakémkoliv Quake využívána chyba ve hře, která umožňuje, že při zvláštním pohybu dochází k podstatnému zrychlení hráče. Využitelnost této taktiky při CW je však podle mě malá.
Bunny hopping je několikanásobně složitější než strafejump v Quake 2 a vzhledem k tomu, že hráč beží se svými spolubojovníky je obtížné Bunny Hopping použít. Ale na ProGamers jsme o tomto tématu psali několikrát.

Nebezpečnost/Využitelnost : NÍZKÁ


Pokud mluvíme o skriptech tak se jedná především o různé HeadShot scripty a některé nepovolené scripty (nakoupení a hod granátu například).

HeadShot scriptů existuje několik, ale obecně fungují stejným způsobem. Střelba ze zbraně je kontrolovaná a na jedno zmačknutí tlačítka/klávesy script automaticky provede několik výstřelů (z pravidla 3) a mezi jednotlivími výstřely posunuje místo kam střílí. Díky tomu, že výstřely jsou přesně časované, nedochází u automatů k rozhození mušky. Jak jsem však testováním několika scriptů zjistil, zkušenému hráči tyto scripty nepřináší žádnou výhodu. Krátké dávkování střelby je už jistou "automatickou" funkcí každého lepšího hráče a HeadShot v CZ podmínkách už není žádnou vyjímkou.
Tento script pomůže pouze začátečníkům.
Rozeznat tyto scripty lze tak, že při sledování hráče sledujete způsob kterým střílí. Pokud je při střelbě slyšet jiná kadence než je standardní, je vysoce pravděpodobné, že používá některý ze scriptů pro kontrolu střelby. POZOR, pokud dojde k mikrolagu (změna pingu na dvojnásobek a pak návrat na původní hodnotu, packet lost) kadence se změní, ale nic to neznamená !!

Nebezpečnost/Využitelnost : NÍZKÁ

Z hlediska nepovolených scriptů jsem si schopen vybavit pouze script na nakoupení a hod granátu. Tento script má vysokou využitelnost například v mapách cs_assault nebo de_prodigy. Tento script byl zakázán při několika turnajích, ale příjde mi to jako velmi "ad hoc" rozhodnutí. Většina lidí používá script na nakoupení granátu a další script na zvolení granátu a následný hod. Takže povolenými scripty dosáhnete prakticky stejného efektu (jenom musíte zmáčknout dvě klávesy, což u zkušeného hráče s dobře rozvrženou klávesnicí není takový rozdíl. Nu což, je to pravidlo, tak ho budeme dodržovat.

Nebezpečnost/Využitelnost : NÍZKÁ

Podle mě je v obecně této kategorii velmi obtížné stanovit co nepovolený script je a co není. Například většina z nás používá nějaký script na nakupování, přepínání zbraní, běh nebo i složitější (výběr zbraně, útok, navrácení poslední zbraně). Je to cheat nebo není? Nepochybně nám to dává velké výhody oproti méně znalým hráčům CS.

Druhou stránkou věci je, že přínosy jakýchkoliv scriptů nejsou tak velké, aby jsme o povolenosti a nepovolenosti některých scriptů sálodlouze diskutovali.


Tak nyní se dostáváme do oblasti, kde už dochází k velké změně hratelnosti CS. Ochrana CS proti změně souboru je totiž minimální. Nedochází k žádné pořádné kontrole, zda soubory klienta jsou naprosto stejné jako soubory na serveru. To dává poměrně velké možnosti k záměně souborů modelů, textur, zaměřovačů nebo i map.

Z hlediska nebezpečnosti (pozor relativně k ostatním cheatům této kategorie) je na dolní hranici záměna textur.

Zde je oblíbené mít například textury teroristů červené a CT modré. Jejich viditelnost je samozřejmě několika-násobně vyšší než standardních textur. Z hlediska tohoto je zajímavé, že i na oficiálním turnaji FragFest byl jeden klan, který toto využíval.
Z hlediska rozpoznatelnosti tohoto cheatu je to samozřejmě velmi špatné. Pokud člověku, kterého podezíráte, nevidíte na monitor, nemůžete říct nic.

Nebezpečnost/Využitelnost : STŘEDNÍ

Úpravy modelů je asi nejrozšířenější cheatování v CS (pozor, dle mého názoru, žádný relevantní výzkum neexistuje). Docela dobrý článek o tomto i s patřičnými obrázky najdete na této adrese. Základním smyslem těchto cheatů je, zvýšit viditelnost modelů a to i přes zeď, ale POZOR, například i sledovat, kam nepřítel míří. Jinak se dříve pro toto cheatování používal název SpikeModels a to pro dlouhé ostny, které vycházeli z modelu hráče (jeden z první cheatů).
Jak toto poznat? Opět bohužel velmi obtížně. Jedinou jistotu Vám může dát, pokud dostanete několikrát za sebou headshot za zdí a to na místě, kde o vás nepřitel nemohl vědět (přišli jste tam potichu a nevystrčili jste nos). I tak pak může jít o zkušeného hráče, který ví kde nepřítel sedává a jen tak pro jistotu tam vždy vystřelí.

Nebezpečnost/Využitelnost : VYSOKÁ

Nejsem si jist, zda to ještě funguje, ale ve verzi 6.5 Beta existovali předělané mapy, které byli drobně upraveny (odstranění/zprůhlednění beden a pod.). CS totiž sice kontroluje, zda mapa na serveru a u klienta je stejná, ale dělá to podle checksumu, který není unikátní (další ukázka neuvěřitelné lehkomyslnosti tvůrců HL).

Nebezpečnost/Využitelnost : VYSOKÁ

Celkově je tato oblast už "čistokrevným podváděním". Bohužel i průměrného hráče dokáže dostat na úroveň nejlepších. Problémem je, že jen velmi obtížně určíte, kdo cheatuje a kdo ne.


Zde je hned několik kategorií, káždá s uplně jiným způsobem fungování. Vždy se jedná o program, který spustíte zároveň s HL:CS.

WallHack/SeeThrough Drivers
Jedná se o programy, které poněkud upraví fungování OpenGL. Stěny jsou pak průhledné se všemi důsledky, které to přináší (nepřitel je viditelný přes zeď, za bednou, ...). Efekt to má prakticky stejný, jako úprava modelů. Bohužel o toto se v základu postarala firma ASUS, které oficiálně vydala drivery, které toto umožňují.
Sklidila za to také nenávist celé profesionální scény v 3D hrách (toto je samozřejmě aplikovatelné na jakoukoliv hru, která používa OpenGL). Pokud jsem četl poslední články, tak buhužel tento cheat je přepínatelný za hry. Tzn. že zmáčknete jednu klávesu a vše je v pořádku, zmačknete ji znova a hele, ta svině je za tou bednou vlevo.
Poznat toto je možno, kromě způsobu popsaném u modelů tak, že sledujete hráče. Třeba na jednom německém serveru mi byl poněkud podezřelí jeden hráč, tak jsem ho sledoval. Je přece jenom zvláštní taktika, pokud běháte čelem ke zdi a to přesně synchroně s hráčem za zdí.
Pokud tento cheat používá amatér, prozradí se taky tím, že zkouší střílet přes stěny, kde to nejde.

Nebezpečnost/Využitelnost : VYSOKÁ

Aim-bot
Tohle je přeci jenom něco jako svatý grál všech cheatů.
Měl by obecně, jak už název napovídá, fungovat tak, že vy jenom držíte tlačítko a zaměřovač vám běhá po obrazovce a pokojně vraždíte lidi.
Jak ho poznat? No největší podezření jsem osobně měl na jednom německém serveru (už zase ?!? :)) kde člověk běžel v DE_DUST za Teroristy doleva chodbou s MP5, a dal 5 headshotu za sebou na jeden zasobník. Přitom jinak to byl průměrný hráč, který nekontroloval rohy, bedny nic. Ale jistotu jsem neměl, to se holt občas povede.
Ostatně z hlediska známého fungování tohoto cheatu, je MP5 asi nejlepší zbraň na využití jeho funkcí. Příliš se jí totiž nemění přesnost při dlouhé střelbě a pohybu (výskok, uhýbání).
Podle mě neexistuje program, který by Vám umožnil zasáhnout například s AWP ve výskoku. Ten by prostě musel upravovat přímo data, posílaná klientem k serveru.

Nebezpečnost/Využitelnost : ?VYSOKÁ?

SpeedHack
Celebrita to posledních dnů. Fungování je jednoduché. V HL:CS funguje cosi, jako čítač času/impulzů (kvůli sladění klienta a serveru).
Pokud si nějakým externím programem s tímto pohrajete, jste najednou 2x, 4x, 10x rychlejší a to ve všech činnostech (pohyb, střelba, přebíjení, ...). Podle mě výhodou je, že tento cheat pozná opravdu každý (ale pozor, neplést si to s lagem hráče na modemu, ten se občas zastaví a najednou poskočí jak fretka o 10 metrů a ještě vás zastřelí:))).
Tudíž využitelnost tohoto cheatu je minimální.
Jediný problém je, že ve světě jsou teď hovada, která se tím baví a ničí hru na open-serverech.

Nebezpečnost/Využitelnost : VYSOKÁ/NÍZKÁ


Tak teď jsme se dostali z oblasti, kde existuje jednoznačný názor na to, co cheat je a není, do oblasti, poněkud nerozhodné.

Jedná se o nastavení grafiky pomocí proměnných z konzole. Existuje mnoho proměných, kterými si můžete upravit CS způsobem, že pro Vás pojem tma ztratí význam a o další proměnné kde pro vás i pojem neprůhledný most ztratí význam.
Takže pěkně popořadě :

GAMMA
Ano i tato proměná je občas diskutována. Pokud si ji správně nastavíte, je pro vás většina tmavých koutů a chodeb přinejhorším zašedlá. Zábavné na tom je, že podobného efektu dosáhnete upravou gammy své videokarty anebo nastavením monitoru.
K tomuto problému se stavím tak, že je to možná nesportovní, ale nemůžeme dát (a už vůbec ne kontrolovat) jednoznačná pravidla, jak má být gamma nastavena.

R_DYNAMIC
Pokud použijete tuto proměnou, přestanou v CS fungovat dynamická světla (v dané oblasti je stále původní světlost).
Jedná se třeba o tunel v CS_MILITII, barák v CS_ESTATE, ale pozor, třeba i tmavou místnost mezí dveřma v DE_AZTEC (při zablesknutí se tam mění světelnost).
Tady už můj názor není jednoznačně pro používání tohoto parametru. Sám ho sice používám (prakticky každý koho znám ho používá), ale použítí tohoto parametru zamezuje nebo nuluje, některé pěkné momenty hry.

GL_ALPHAMIN
Teď se dostávám na velmi tenký led. Tato proměná umožňuje kontrolovat, jak se objekty tvořené ALPHABLENDINGEM budou zobrazovat ve hře. Pokud ji správně nastavíte, tak jsou tyto objekty absolutně průhledné. Jedná se o všechny žebříky, některé ploty ale také například o most a kytky v DE_AZTEC.
Prakticky pouze v této mapě vám použití této proměné přináší opravdovou výhodu, protože je například vidět až od T konce kanálu, kdo běží po mostě.
V mapě DE_AZTEC se tím změní strategie (sniper T může poměrně nedotknutelně hlídat most zespoda), ale neumožní to jedné straně získat jednoznačnou výhodu (i pokud druhá strana tento parametr nemá).
Člověka, který tento parametr používá poznáte podle toho, že občas leze do větračky ač ještě nebyl prostřelen její kryt, on ho totiž nevidí.
Můj názor ohledně tohoto parametru je stejný jako u R_DYNAMIC.

SMOKE GRANADE
Tak tady bohužel neznám parametry, kterými si to dělá, ale lze upravit kouř od granátů tak, že buď okamžitě zmizí, a nebo se vypustí dva, tří velké obláčky, které jsou během dvou sekund pryč.
Podle mého názoru je to sice nesportovní, ale smokegranáty fungují stejně tak divně (POZOR, to že vy máte úplně neprůhlednou chodbu neznamená, že to tak vidí i nepřítel - rychlost procesoru, standardní nastavení grafiky, rozdíl mezi OpenGL a D3D), že je to v podstatě jedno. Dokud v CS nebude lépe dopracován smoke granát, tak ho já prostě nepoužívám.


Rád bych k této oblasti řekl něco na závěr. Všechny tyto parametry jsou ve hře povoleny k měnění (existují i parametry, které povoleny nejsou, například fullbrighttexture, pokud si ho změníte, tak se zaprvé nastaví zpátky a zadruhé funguje stejně jako příkaz kill:))), není možnost jakkoliv zakázat nebo vymáhat používání nějakého nastavení (samozřejmě kromě LAN turnajů, ale i tam je to sporné, neboť všechny tyto parametry lze přepínat za hry).

Zajímal by mě proto Váš názor, zda jste pro, alespoň symbolický, zákaz používání těchto proměných. Já se tím například budu řídit (po několika obviněních a zabití od spoluhráčů jsem si GL_ALPHAMIN nastavil zpět na původní hodnotu a teprve pokud jsem zabit evidentně za použití tohoto parametru si ho přepnu), ale nevěřím tomu, že se tím bude řídit každý hráč.
Druhá záležitost je, že nejspornější parametr GL_ALPHAMIN, je opravdu využitelný pouze v mapě DE_AZTEC a proto Vám doporučuji při oficiálních příležitostech tuto mapu hrát tak, aby jste soupeři neumožnili tento parametr využít (nechodit za CT na most, stejně ho máte jen hlídat).

Tím jsem vyčerpal oblast cheatů a teď se dostávám k druhé straně mince, obviňování.


Teď už zhruba víme, že se dá v CS cheatovat, tak je určitě namístě, jakékoliv zabití komentovat slovy CHEATER, že ano?
Alespoň tak mi to připadá na našich serverech a ještě ve větší míře i na světových.

Já jsem za celou dobu svého hraní (CS hraju od Bety 1, na internetu pravidelně zhruba od května 2000) potkal pouze 3 lidi, o kterých jsem si byl jist, že cheatují + výše zmiňovaný klan na FragFestu. Pouze 1 člověk byl v CZ.

Spousta začátečníků nebo mladých hráčů má tendenci předpokládat, že nikdo nemůže hrát lépe než oni a jakékoli zabití doprovázejí okamžitým obviněním. To já osobně považuji za podstatně větší problém současné CS scény, než cheatování samotné.
Nic člověku nezhnusí hraní tolik, jako když se s člověkem, který ani pořádně neví, jak se dá v CS cheatovat a jak ne, musí dohadovat, že neni cheater. Ještě horší je, pokud Vás takové hovado začne zabíjet ve vlastním týmu se slovy, JSEM DOBREJ ZBAVIL JSEM VÁS CHEATERA.

Považuji to za vrchol arogance a blbosti. Pokud nemám ABSOLUTNÍ JISTOTU (a tu jak jsem výše řekl máte málokdy), tak obviňování někoho je velmi nízké chování.
Já radši přijmu, že ten člověk je prostě dobrej, měl štěstí nebo že se projevil jeden z nedostatků technologie client/server v HL:CS, než abych si dělal hlavu s tím jestli to neni cheater.
Pouze jedinkrát v životě jsem někoho obvinil z cheatování (pokud zrovna s úsměvem neřikám Kratkemu a spol. aby si vypnul HS script:))))) a to poté co mě opakovaně zabíjel za zdí headshotem (přišel jsem potichu, vždy jsem byl úplně jinde a sedal jsem na nestandardní místa).

Asi nikomu, kdo to dělá nevysvětlím, že je hloupej jak daleko vidí, ale rád bych, aby si alepsoň uvědomil, že on tím ničí hru úplně stejně jako eventuelní cheater.

V příští kapitole bych se rád dostal k některým oblíbeným hitovkám z hlediska CHEATER !!!! hunterů na open-serverech.


Takže výbírám několik hitovek z open-serverů, které nejsou nebo ani nemůžou být cheatem :


--- Je první kolo a ty už máš M4A1
No problém je v tom, že už není první kolo. Občas se stane, že se hráči do jednoho týmu připojí tak šťastně, že vyhrají, aniž by museli vystřelit. Tudíž to co ostatní považují za první kolo, je ve skutečnosti druhé kolo a hráči co byli prvni na serveru mají na nákup něco přes 4000 creditů.

--- Hodil si po mě už X HE Granatů
Jedná se o to, že nakupovací zóny jsou v některých mapách až překvapivě daleko. Navíc jsem o žádném takovém cheatu nikdy neslyšel.

--- Hodil jsem po tobě FLASH a ty jsi normálně viděl
Bohužel fungování FLASH granátů je pro mě velkou záhadou. Několikrát se mi stalo, že FLASH vybouchl hned vedle mě a nic mi neudělal (tento efekt roste se vzdáleností).
Naopak se mi několikrát stalo, že mě oslepil FLASH ve vedlejší místnosti, když jsem ho ani koutkem oka nezahlídl. Jedíný způsob jak proti tomu bojovat, je házet alespoň dva granáty. POZOR: existují cheaty které umožnují vidět přes flash.

--- Ty vidíš zkrz SMOKE granaty
Viz výše.

--- Vyhustil jsem do tebe celý zásobník a ty máš 100%
Zde mohlo jít o několik momentů. Zaprvé pokud člověka nekde vidíte, nemusí tam ve zkutečnosti být. To co vidíte je vždy zastaralá/nepravdivě vypočítaná poloha cíle. Druhým momentem je, že pokud netrefíte prvními 3-4 náboji z automatu, tak ty další už jsou opravdu pánubohu do oken - rozptyl střelby.

--- Zaručeně jsem tě trefil a ty jsi nekrvácel
Pokud má cíl vestu, tak není vidět krvácení.

--- Ty jsi krvácel a přitom nejsi zraněný
Některé věci zobrazuje váš klient jinak než se stali (zobrazení je nezávislé na serveru). Proto se občas může stát, že vidíte krvácející/již umírající postavu a hele, je najednou zdravá jako rybička.

--- Ty jsi mě zabil jedním nábojem z M4A1, nebyl to HS a přitom jsem měl 100hp
Tohle jsem viděl několikrát, i na vlastní kůži. Jedná se o to, že díky mikrolagu (terče nebo střelce) jste ostatní náboje neslyšeli. Střelec jich vystřelil třeba 5, vy jste slyšeli jenom jeden.
Mimochodem neslyšel jsem o cheatu, který by měnil sílu zbraní, nebo zajišťoval horší zranitelnost.

--- Střelil jsem tě s AWP, je za tebou na zdi tečka a přitom jsi přežil
Tečka vypočítaná na zeď je záležitostí klienta, se skutečným místem zásahu nemá žádnou souvislost.

--- Určitě jsem tě několikrát trefil s AWP a ty žiješ
Bohužel velký problém s AWP je, že pokud má střelec nebo cíl výšší ping nebo packet lost tak pohybující terč jde jen obtížne trefit (problém, že to co vidíte není skutečnost). To že jste ZARUČENĚ VIDÉLI, jak jste cíl trefili nic neznamená.
Bohužel existuje i jev (na některých serverech), že několikrát z úplného klidu trefíte nepohybující se cíl a nic. Toto si nedokážu nikterak vysvětlit, ale vzhledem k tomu, že je to pokaždé jiný terč nemyslím, že je to nějaký cheat.

--- Ty jsi mě trefil ve skoku s AWP, používáš Aim-Bot
Tak tohle je blbost hned z několika hledisek. Aim-bot by vám nepomohl trefit ve výskoku. Aim-bot zajistí aby zaměřovač byl na cíli, ale nepřesnost zbraní zustává.
Druhou záležitostí je, že pokud nekoho vidíte vystřelit ve výskoku, neznamená to, že on opravdu ve výskoku střílel. Opět client/server :(((.

--- Ty jsi trefil 6 lidí za sebou s AWP, používáš Aim-bot
No tak tohle je poněkud složitější. Dotyčný člověk opravdu může používat aim-bot, ale veřte tomu, že existují lidé, kteří to dokáží i bez externích pomůcek.
Například hráči Q2 mi nepochybně potvrdí, že v jejich řadách existují profesionálové, kteří mají s railgunem 80%+ a necheatují. A jen tak na okraj, trefit v Q2 railgunem je podstatně težší než se trefit v CS s AWP. Prostě to chce jenom praxi.

--- Ty jsi dal 4 HeadShoty za sebou, používáš HS script
Lepší hráči mají pravděpodobnost, že zabijí s HS překvapivě vysokou. Pokud si zvyknete mířit na konkrétní místo a používat krátké dávky, nebojte se taky to přijde.
Mimochodem jediné cheaty, které jsem skutečně testoval, byli HS scripty. A věřte tomu, zkušenost vám nenahradí.


Nepochybně se teď ptáte, proč s tím tvůrci Half-Life nebo Counter Strike nic nedělají? No ono je to težké.

Proti externím programům se nedá chránit nijak.

Proti některým věcem obrana existuje (modely, textury), ale bohužel není zabudována v samotném jádru HL a tudíž už s tím v této fázi nelze nic dělat.

A konečně je tu třetí část, se kterou lze něco dělat a také se o to zmiňované subjekty snaží (vyřešení problému speed-cheatu v příští verzi HL).

Doufám, že jsem tímto článkem nedal někomu návod co hledat. Ale dle mého názoru, žádný cheat vám nenahradí zkušenosti z pořádného hraní CS.

Člověk, který používá cheaty, je většinou začátečník, kterého to omrzí. A je minimum opravdu kvalitních hráčů, kteří cheaty používají. K tomu je totiž podle mě potřeba nějaká část mozku, kterou většina lidí nemá.
Vyhrávat s cheatem je podle mě nuda. V síťových hrách jsem nikdy nepodváděl a pokud jsem použil nějaký cheat v single hře, mělo to jediný důsledek, hra mě přestala po dvou dnech bavit.

Asi jsem optimista, ale cheatování, hlavně v naších podmínkách nepovažuji za tak velký problém. A pokud je vaší jedinou starostí sledovat, zda protivník necheatuje, mám pro vás jedinou radu.
HRAJTE POUZE NA TURNAJÍCH !!! Ostatně nebyli by jste první.

Poslední má rada je, nezačít s obviňováním z cheatování při ClanWarech.
Soupeřův tým se vám maximálně vysměje, pokud si vás vůbec bude všímat. Ostatně z mé vlastní zkušenosti vím, že pokud začnete při CW řešit cokoliv jiného než svoji taktiku, dochází k nesoustředění/prudkému poklesu výkonu. Obviňovat někoho z cheatování vám určitě nepomůže. Pokud už chcete mít aspoň trochu jistotu, že soupeř hraje čistě, zkuste PunkBuster.
Prý sice způsobuje krátké lagy, neodhalí zdaleka všechny cheaty, ale je vcelku oblíbený a prosazovaný.
Popravdě by mě ale zajímalo, do jaké míry je PunkBuster necracknutelný??

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Dík

(Sonic, 29. 9. 2012 15:15)

dík, helpnul si mi... jen by to chtělo nějaký downloady :D

cheaty zadara

(WWW.HLPARBY.7X.CZ, 6. 3. 2009 19:31)

WWW.HLPARBY.7X.CZ NEJDOKONALEJŠÍ A NEJLEPŠÍ CHEAT DO CS 1.6 NEPORAZITELNÝ ZDARMA MULTIHACK ŠECKO V NĚM AB WH SH ŽM SP A TAKY SOU V TOM RUZNY KRAVINY 3d PERSON POHLED ATD.... NA WWW.HLPARBY.7X.CZ

skiny

(JaJaJAJAJA, 6. 3. 2009 18:56)

Skiny a cheaty??? LOL ROFL LAMAK mozna tak ty ktere zmeni velikost modelu hrace ale vetsina skinu je kvuli zlepseni grafiky npr u zbrani a skin na hrace taky aby to vypadalo lip nez ta trapna grafika 1.6ky a je jen malo skinu ktere zvetsi model natolik aby byl vydet skovany a vycuhoval jen tak pro zajimavost.....pry cheat skin...xD xD xD

existence nesmrtelnosti

(jura, 25. 12. 2007 20:21)

Cheat na nesmrtelnost existuje.Uz nekolikrat jsem videl na bulharsem serveru borce na mape fy pool day jak si to tam dava i deset minut bez toho aniz by ho nekdo zabil,pritom ho prozradilo to ze zbyl on jediny,byl asi pryc-nehybal se a dva protihraci to do nej mohli sit jak chteji a akorat z nej valila krev,po zhruba pul minutce se vratil a nahanel je tam nozem.Ve spectate modu mel dotycny pres 32000 hp,ale nevim jestli to s tim souvisi.Urcite nejsem jediny kdo uz se s timto setkal